Political Party: ΚΚΕ

Αξιοποίηση όλων των εγχώριων πηγών ενέργειας, π.χ., λιγνίτη, υδροηλεκτρική, αιολική, ηλιακή, πετρέλαιο και φυσικό αέριο κ.λπ.

Συστηματική έρευνα και εξεύρεση νέων πηγών.

Επιδίωξη διακρατικής αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας. 

Μείωση του βαθμού της ενεργειακής εξάρτησης της Ελλάδας, εξασφάλιση επαρκούς και φθηνής λαϊκής κατανάλωσης, ασφάλεια των εργαζομένων του κλάδου, καθώς και των οικιστικών ζωνών, εξοικονόμηση ενέργειας και υψηλό βαθμό ενεργειακής απόδοσης. 

Προστασία της δημόσιας Υγείας και του περιβάλλοντος.

Προτεραιότητα στις μαζικές μεταφορές σε σχέση με τις ατομικές, στις χερσαίες σταθερής τροχιάς για το ηπειρωτικό τμήμα της χώρας, στις ακτοπλοϊκές για τις παράκτιες και νησιωτικές περιοχές. 

Περισσότερα: Πρόγραμμα

478 – Θ. Χιώνης – ΚΚΕ

provide an attachment id!

*[…] Είδαμε να σκοτώνονται οι λαοί για των αφεντάδων το φαΐ. Ζήσαμε τις τεράστιες καταστροφές. Δάση και περιουσίες να καίγονται, ολόκληρες περιοχές να πλημμυρίζουν. Όταν με την επίσημη βούλα της ΕΕ θυσιάζονται για τις μπίζνες και τις επενδύσεις ακόμα και περιοχές NATURA, όταν δεν παίρνεται κανένα μέτρο πολιτικής προστασίας, όταν δεν φτιάχνονται τα αναγκαία έργα υποδομής γιατί μπαίνουν στον λογαριασμό της εγκληματικής πολιτικής του κόστους – οφέλους. Βιώνουμε τη μεγάλη « γκριζοπράσινη μετάβαση», που σημαίνει πανάκριβη Ενέργεια για τον λαό, απαξίωση ενεργειακών πόρων, διεύρυνση της ενεργειακής φτώχειας και καταστροφή του περιβάλλοντος προς όφελος των κερδών των «πράσινων» κολοσσών. Μετράμε πώς θα βγάλουμε τον μήνα καθώς ο ανταγωνι σμός, η απελευθέρωση όλων των αγορών και η καπιταλιστική ανάπτυξη δεν φέρνουν ευημερία για όλους, καλούς μισθούς στους εργαζόμενους, χαμηλές τιμές για τα είδη πλατιάς λαϊ κής κατανάλωσης. Οι σάπιες αξίες και αρχές της ΕΕ, οι Οδηγίες, οι κατευθύν σεις και τα ψηφίσματα της εκμετάλλευσης, της φτώχειας, του πολέμου, όσα περάσαμε, είδαμε και βιώνουμε για να διασφαλίζονται τα κέρδη και τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαί ου αποτελούν την αντιλαϊκή πολιτική σταθερότητα που θέλει να διαφυλάξει ως κόρη οφθαλμού η ΝΔ και που αποδεικνύε ται μια περιπέτεια δίχως τέλος για τον λαό […]

479 – Β. Τομπουλίδης – ΚΚΕ

provide an attachment id!

*Είμαστε απομονωμένοι από πραγματικά φθηνή Ενέργεια και καύσιμα, λόγω της “πράσινης” πολιτικής της ΕΕ και αναγκαζόμαστε να πληρώνουμε υπέρογκους λογαριασμούς ρεύματος και
θέρμανσης ή να μειώνουμε τον θερμοστάτη. Είμαστε απομονωμένοι από την ασφάλεια και την προστασία της ζωής και της περιουσίας μας, γιατί η πολιτική της ΕΕ που υλοποι ούν οι ελληνικές κυβερνήσεις, θεωρεί κόστος την αντιπλημμυρική προστασία, την αντιπυρι κή θωράκιση καιτηναντισεισμική προστασία, την ασφάλεια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ο λαός και οι εργαζόμενοι στην ΕΕ είναι απομονωμένοι από τη ζωή που θα μπορούσαν να έχουν με βάση τα επιτεύγματα της ε πιστήμης και της τεχνολογίας. Είναι απομονωμένοι από τα επιτεύγματα και τα προϊόντα τους, αυτά που παράγουν οι εργαζόμενοι . Δεν τα καρπώνονται οι ίδιοι , δεν επιστρέφουν σε αυτούς ούτε σε κοινωνικές παροχές από ένα κοινωνικό κράτος. Γι ‘ αυτό για οτιδήποτε, ακόμα και για την Υγεία και την Παιδεία πρέπει να βάζουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη». Κάλεσε τους εργαζόμενους στις εκλογές στις 9 του Ιούνη να ενισχύσουν το ρεύμα αμφισβήτησης που υπάρχει . Να δυναμώσουν την πορεία σύγκρου σης και ρήξης με αυτές τις πολιτικές, να ενισχύσουν αποφασιστικά το ΚΚΕ.

529 – Ρ. Μαρούδας – ΚΚΕ

provide an attachment id!

[…] Η δικαιολογημένη δυσαρέσκεια των βιοπαλαιστών αγροτών μεγαλώνει. Εκφράζεται στις μεγάλες πολύμορφες αγροτικές κινητοποιήσεις του τελευταίου διαστήματος, κόντρα στην Κοινή Αγροτική Πολιτική (KAΠ), για μείωση του κόστους παραγωγής, για αποζημιώσεις στο 100% των ζημιών σε αγροτικό κεφάλαιο και παραγωγή, για εισόδημα που να επιτρέπει την επιβίωση του αγροτοπαραγωγού. […] Την Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) και την πρόσφατη αναθεώρησή της, που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από τους αγρότες σε όλα τα μήκη και πλάτη της ΕΕ, ψήφισαν με τους ευρωβουλευτές τους το 2020 και η ΝΔ και ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ και η Ελληνική Λύση του Βελόπουλου που πουλάει δήθεν αντισυστημισμό, χωρίς να αμφισβητεί τη στρατηγική της ΕΕ, του κεφαλαίου. Οι γεωργοί, οι κτηνοτρόφοι και οι μελισσοκόμοι πληρώνουν πολύ ακριβά την ΚΑΠ και τις άλλες πολιτικές της ΕΕ: Με τις χαμηλές τιμές στα προϊόντα τους για να αβγατίζουν τα κέρδη τους τα καρτέλ της εμπορίας και της μεταποίησης που πολλαπλασιάζουν τα μονοπωλιακά υπερκέρδη τους, καθορίζοντας υψηλές τιμές στην κατανάλωση. Οι αγροτικές επιδοτήσεις είναι η άλλη όψη του νομίσματος των τιμών, ακόμα και κάτω του κόστους, που σου επιβάλλουν οι εμποροβιομήχανοι. Με τις νέες συμφωνίες για αθρόες εισαγωγές αγροτικών προϊόντων, όπως από την Ουκρανία, την οποία επιπλέον η ΕΕ στηρίζει με 78 δισ. ευρώ. Με την εκτόξευση του κόστους παραγωγής που τροφοδοτεί την κερδοφορία των ενεργειακών κολοσσών, των βιομηχάνων, των τραπεζών. Με την παντελή έλλειψη μέτρων και σχεδιασμού προστασίας της ζωής, της περιουσίας του λαού, της αγροτικής παραγωγής. Η ΕΕ υπολογίζει ως «κόστος» αυτά τα μέτρα, γιατί υπολογίζει ως «όφελος» την ικανοποίηση των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου. Αυτό αποδεικνύεται από τα τραγικά αποτελέσματα της πλημμύρας στη Θεσσαλία, τις καταστροφές από τις πυρκαγιές και τους σεισμούς σε πολλές περιοχές της χώρας. Με την υποχρηµατοδότηση, την εμπορευματοποίηση και την υποστελέχωση των νοσοκομείων και των κέντρων υγείας. Για αυτό οι αγρότες βγήκαν στον δρόμο του αγώνα με τα τρακτέρ τους στην Ελλάδα, αλλά και στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ, όπως στην Ισπανία, στη Γερμανία, στη Γαλλία, στο Βέλγιο, στην Ιταλία κ.ά. […]

502 – Δ. Κουτσούμπας – ΚΚΕ

provide an attachment id!

*[…] Στη συνέχεια ο ιμπεριαλιστικός πόλεμος στην Ουκρανία, η ενεργειακή φτώχεια, η τεράστια ακρίβεια που έχει κατακλύσει όλη την Ευρώπη, οι καθηλωμένοι μισθοί, η επίθεση στα κοινωνικά και ασφαλιστικά δικαιώματα, όξυναν ακόμη περισσότερο την κατάσταση. […] Σε αυτές τις κινητοποιήσεις συναντήθηκαν στον δρόμο του αγώνα οι εργάτες που πάλευαν για Συλλογικές Συμβάσεις και αυξήσεις στους μισθούς, οι αγρότες που πάλευαν για αξιοπρεπείς τιμές στα αγροτικά τους προϊόντα, κόντρα στην ΚΑΠ της ΕΕ, οι φοιτητές που πάλευαν για σύγχρονες, αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν σπουδές. Ο συντονισμός του αγώνα και η έκφρασή του σε ένα πανελλαδικό μέτωπο πάλης απέναντι στην κυβέρνηση και στην ΕΕ έγινε μέσα από τη δραστήρια δουλειά των κομμουνιστών στα εργατικά συνδικάτα, στους μαζικούς φορείς των αγροτών και των φοιτητών. Οι κινητοποιήσεις οργανώθηκαν «από τα κάτω», από Ομοσπονδίες και Εργατικά Κέντρα, από εκατοντάδες πρωτοβάθμια σωματεία, παρά την υπονόμευση των συνδικαλιστικών ηγεσιών του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ. […] Κι αν ορισμένοι πονηρά ρωτούν γιατί πρέπει να ενισχυθεί στις ευρωεκλογές, ένα κόμμα αντίθετο στην ΕΕ, τους απαντάμε: Γι αυτό ακριβώς πρέπει να ενισχυθεί το ΚΚΕ. Γιατί το ΚΚΕ δεν έχει δεσμεύσεις απέναντι στην ΕΕ των μονοπωλίων και γι αυτό και μπορεί να αποκαλύπτει πως πίσω από κάθε λαϊκό πρόβλημα βρίσκεται η πολιτική της ΕΕ την οποία υλοποιούν κατά γράμμα η ΝΔ με τη συνδρομή του ΣΥΡΙΖΑ, του ΠΑΣΟΚ και των άλλων. […] Γιατί κι εδώ, όπως και στην Ελλάδα, ο οδοστρωτήρας της “πράσινης” και “ψηφιακής” ανάπτυξης, της έντασης των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών, περνά ορμητικά τσακίζοντας το λαϊκό εισόδημα, τις εργασιακές σχέσεις, τα εργατικά δικαιώματα, τη λαϊκή κατοικία. Γιατί κι εδώ, άμεσο ζητούμενο είναι η ανασύνταξη του εργατικού κινήματος σε αντικαπιταλιστική κατεύθυνση, για να δυναμώσει η αποφασιστικότητα, η διεκδίκηση, ο αγώνας για την κοινωνία που έχουμε ανάγκη για να ζήσουμε όπως μας αξίζει.

457 – Λ. Ράζου – ΚΚΕ

provide an attachment id!

[…] Η ΝΔ είναι σημαιοφόρος της αδικίας, γιατί ως κυβέρνηση υλοποιεί με προσήλωση και εξειδικεύειτην ευρωενωσιακή πολιτική. Αν στη μοιρασιά, στις προτεραιότητες και στις ιεραρχήσεις δημιουργεί δυσαρέσκεια σε τμήματα του κεφαλαίου, αυτός είναι ένας καβγάς από τον οποίο δενωφελείται ο λαός. Αντίθετα, θα πληρώσει και αυτές τις συνέπειές του. Για παράδειγμα, από το πόσο γρήγορα θα προωθηθεί η ενεργειακή – «πράσινη» μετάβαση δεν έχει να λαμβάνει ο λαός. Δεν θα γλι τώσει από την ενεργειακή φτώχεια και την ακρίβεια […]

458 – Α. Αυγερινού – ΚΚΕ

provide an attachment id!

[…] Στη συγκεκριμένη περίπτωση, εκτός από τις ευρωεκλογές στις 9 Ιούνη έχουμε και τις εκλο γές στις 19 Μάη για την ανάδειξη νέας ηγεσίας του ΤΕΕ, όπου είναι εγγεγραμμένοι πάνω από 100.000 μηχανικοί . Από τη μια κάποιες δημοτικές αρχές, με τις αποφάσεις τους περί αναστολής έκδοσης οικοδομικών αδειών με bonus, εμφανίζονται ως «υπερασπιστές της δημοκρατίας, του Συντάγματος και της προστασίας του περιβάλλοντος». Και από την άλλη η ηγεσία του ΤΕΕ, με τις δηλώσεις του προέδρου του, παριστάνει τον υπέρμαχο του δικαιώματος των μηχανικών, των οικοδόμων και συνολικά του τεχνικού κόσμου να έχει δουλειά […] Η διένεξη για την κατάργηση κάποιων άρθρων του ΝΟΚ είναι καθαρά προσχηματική και αφήνει στο απυρόβλητο την ουσία της πολιτικής που βιώνουμε , ως αποτέλεσμα του τρόπου παραγωγής του δομημένου περιβάλλοντος με γνώμονα το κατ πιταλιστικό κέρδος, εδώ και δεκαετίες. Οταν μάλιστα τοΔημόσιοείναι ο«πρώτος παραβάτης», αφού δεν ελέγχει ούτε τα δικά του κτίρια. Σχολεία, νοσοκομεία, γέφυρες, Ολυ μπιακές εγκαταστάσεις, ΟΑΚΑ κ.λπ. βρίσκονται στο έλεος της εγκατάλειψης, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή τωνχρηστών. Τα περί προστασί ας του περιβάλλοντος και αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής αποτελούν το πρόσχημαγια την ακόμα ισχυρότερη κρατική στήριξη του κεφαλαί ου, με νομοθετικές ρυθμίσεις, επιδοτήσεις και κε φάλαια από το Ταμείο Ανάκαμψης και τον κρατικό προϋπολογισμό. Οι δυνάμεις του ΚΚΕαπό κάθε βήμα – στη Βου λή, στην Τοπική Διοίκηση, στο ΤΕΕ, στους συλλόγους των μηχανικών (ΕΜΔΥΔΑΣ, ΣΑΔΑΣ κ.λπ.), στα σωματεία των εργαζομένων στις Κατασκευές – και με κάθε τρόπο κατήγγειλαν τις μεθοδεύσεις και αποκάλυψαν τον πραγματικό στόχο και τις εν πιπτώσεις όλων των προηγούμενων κυβερνήσε ων, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, καιτης σημερινής, που με ένα πλέγμα νομοθετημάτων υπηρέτησαν και υπηρετούν την κερδοφορία των τραπεζικών και κατασκευαστικών ομίλων, η οποία στηρίζεται στο ξεζούμισμα των εργαζομένων και στην αφαίμαξη της λαϊκής οικογένειας με τηνπανάκριβη στέγη. Βρίσκονται στηνπρώτη γραμμή του αγώναγιατην ικανοποίηση των λαϊκώναναγκώνστιςπόλεις σύμ φωνα με τις μεγάλες σύγχρονες δυνατότητες. Η συνδυασμένη προστασία του δομημένου και αδόμητου περιβάλλοντος και η εξασφάλιση σύγ χρονης, ποιοτικής λαϊκής στέγηςγια τον λαό προϋποθέτουν μια ανώτερη οργάνωση της κοινωνίας, την Ελλάδα και την Ευρώπη του σοσιαλισμού. Η στάση κάθε κόμματος για το ζήτημα της κατοικί ας πρέπει να αποτελέσει κριτήριο ψήφου και στις ερχόμενες ευρωεκλογές

453 – Ρ. Μαρούδας – ΚΚΕ

provide an attachment id!

ΣΤΙΣ ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ, μόνο η ψήφος στο ΚΚΕ είναι ψήφος για τα συμφέροντα του βιοπαλαιστή αγρότη, του κατοίκου της υπαίθρου. Γιατί , απέναντι στα « χρυσά κουτάλια» που προπαγάνδιζαν τα υπόλοιπα κόμματα, το ΚΚΕ ήταν το μοναδικό κόμμα που με ευθύνη προειδοποίησε έγκαιρα τον λαό για τον αντιλαϊκό χαρακτήρα της ΕΕ, της ΚΑΠ και των άλλων πολιτικών της. Γιατί η ευρωκοινοβουλευτική ομάδα του ΚΚΕ αποκαλύπτει , ενημερώνει , προειδοποιεί έγκαιρα και προετοιμάζει τον λαό για κάθε επίθεση που οργανώνουν σε βάρος του, τον προφυλάσσει από τον αιφνιδιασμό, του δίνει τη δυνατότητα να αντισταθεί, να διεκδικήσει και να οργανώσει την αντεπίθεσή του. Γιατί η αποφασιστική ενίσχυσή του θα δώσει δύναμη στις διεκδικήσεις των αγροτών, στις οποίες πρωτοστατείτο ΚΚΕ με όλες τις δυνάμεις του: Για μείωση του κόστους παραγωγής, εγγυημένες τιμές στα προϊόντα, αποζημιώσεις στο 100%των ζημιών, έργα υποδομής και πρόληψης των φυσικών καταστροφών, για σχολεία, κέντρα υγείας, δομές αθλητισμού και πολιτισμού στην ύπαιθρο. Γιατί θα ηττηθούν όλα εκείνα τα κόμματα που επί δεκαετίες κοροϊδεύουν τους αγρότες για την ΚΑΠ και καλλιεργούν τη λογική ότι η ΕΕ, η φτώχεια, η εκμετάλλευση και η ακρίβεια αποτελούν μονόδρομο. Γιατί υπάρχει άλλος δρόμος, πραγματική διέξοδος από το βάσανο της επιβίωσης, το άγχος της καθημερινής αναμέτρησης με τους κινδύνους και τις φυσικές καταστροφές, τον βραχνά του εισοδήματος που μικραίνει και του κόστους παραγωγής που μεγαλώνει . Μόνο ο λαός θα σώσει τον λαό, αποφασίζοντας να απαλλαγεί από τα δεσμά της εξουσίας του κεφαλαίου και των ενώσεών του, όπως είναι η ΕΕ. Να ξεφορτωθεί όλους αυτούς που κάθονται στον σβέρκο του, παίρνοντας στα δικά του χέρια τα κλειδιά της εξουσίας και της οικονομίας

521 – Β. Μεταξάς – ΚΚΕ

provide an attachment id!

Κυρίες και κύριοι της ΝΔ, όσο και να προσπαθείτε να βαφτίσετε το κρέας ψάρι – μέχρι και ότι κρατικοποιείτε τους ΤΟΕΒ, είπε ο κ. Σκυλακάκης(!) – το νομοσχέδιο που συζητάμε αποτελεί ένα πραγματικό τερατούργημα με βασικό στόχο τη διαμόρφωση νέων πεδίων για την κερδοφορία μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων παραδίδοντάς τους τη διαχείριση των υδάτων και των δασών της χώρας. Νέες χρυσοφόρες μπίζνες που θα τις χρυσοπληρώσει ο λαός υποθηκεύοντας παράλληλα τη ζωή και την ασφάλειά του στις συμπληγάδες του επιχειρηματικού κέρδους, στη γνωστή λογική κόστους-οφέλους. Ιδιαίτερα στο ζήτημα των νερών, ξεκινάτε από την κατεστραμμένη Θεσσαλία, που 8 μήνες μετά τις πλημμύρες, συνεχίζει να είναι πνιγμένη στις λάσπες της στρατηγικής της Ε.Ε. και της διαχρονικής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων που αντιμετωπίζουν την αντιπλημμυρική προστασία σε αυτή την ίδια λογική του κόστους – οφέλους, των επιλέξιμων έργων και μη επιλέξιμων έργων με κριτήριο το αν βγάζουν κέρδη για τους επιχειρηματικούς ομίλους. Αυτά έπνιξαν τη Θεσσαλία, κύριε υπουργέ, και όχι οι αστείες δικαιολογίες που αναφέρατε – η πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων, που εξάλλου δικό σας κατασκεύασμα ήταν και αυτό, μιας και εκείνη τη χρονική στιγμή εξυπηρετούσε πιο αποτελεσματικά το μοίρασμα της πίτας των αυτών των επιλέξιμων έργων, βάζοντας όμως σε δεύτερη μοίρα τις ανάγκες των κατοίκων, του λαού της περιοχής. Και τι κάνετε; Διαμορφώνετε μια Ανώνυμη Εταιρεία, “που θα λειτουργεί με τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας”, όπως αναφέρεται στο κείμενο, καταργώντας κάθε δημόσια υπηρεσία που είχε μέχρι τώρα την ευθύνη για τα αντιπλημμυρικά έργα, τα εγγειοβελτιωτικά έργα, τα ποτάμια, τις λίμνες και γενικότερα τα νερά της Θεσσαλίας και τα παραδίδετε σε αυτή την Εταιρεία. Και όλες αυτές τις αρμοδιότητες όπως επίσης αναφέρεται στο κείμενο θα τις ασκεί «με συγκεκριμένες κατευθύνσεις βελτίωσης των οικονομικών αποτελεσμάτων». Με απλά λόγια, για να βγάζει κέρδη, για να γεμίζουν τα Ταμεία της. Και για κερασάκι στην τούρτα, προχωράτε και σε μια άνευ προηγουμένου επίθεση στα δικαιώματα των εργαζομένων, των μόνιμων δημοσίων υπαλλήλων, αλλά και των υπαλλήλων των ΤΟΕΒ και του ΓΟΕΒ! Μάλιστα, οι φορείς των εργαζομένων αντιτάσσονται στο νομοσχέδιό σας και σήμερα προχωρούν σε κινητοποιήσεις για το ζήτημα. «Ευελιξία» ζήτησε ο κύριος Υπουργός «για αυτό συστήνουμε» λέει «Ανώνυμη Εταιρεία, δεν μπορούν να γίνουν με διαφορετικό τρόπο τα Έργα». Προφανώς, αναζητώντας μια πιο αποτελεσματική μορφή για να επιταχυνθεί η ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση του νερού. Και η αντιπαράθεση από μεριάς ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ σε αυτό επικεντρώνει, τελικά. Στη μορφή – και όχι στην ουσία της πολιτικής που πρέπει να ακολουθηθεί, αποτελώντας και στο ζήτημα που συζητάμε, βολικούς αντίπαλους για την κυβέρνηση, αφού για την ταμπακιέρα – αυτό που καίει τους κατοίκους της Θεσσαλίας, που λέμε το νερό – νεράκι, που τρέμει το φυλλοκάρδι μας σε κάθε έντονη βροχόπτωση, όπως πριν από λίγες μέρες – έχετε πλήρη συμφωνία. Βολικότατοι αντίπαλοι για τη ΝΔ, όπως απέδειξε και η συζήτηση για την αντισυνταγματικότητα που δώσατε την ευκαιρία στον κ. Σκυλακάκη να κουνάει το δάχτυλο, αφού ιδίως εσείς κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Αριστεράς, επικαλεστήκατε για τη στήριξη της αντισυνταγματικότητας απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας ενάντια σε ρύθμιση της τότε κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ που παρέδωσε την ΕΥΑΘ και την ΕΥΔΑΠ στο Υπερταμείο! Την ΕΥΑΘ Α.Ε. και την ΕΥΔΑΠ Α.Ε., με τους μετόχους, τα μερίσματα που μοιράζει, τις πολυεθνικές που συμμετέχουν στο μετοχικό κεφάλαιο, των εισηγμένων στο χρηματιστήριο! Επικλήσεις στον κοινωνικό χαρακτήρα του νερού κάνατε, όλοι σας, όταν τα προχωρούσατε – βήμα, βήμα- κυβέρνηση την κυβέρνηση- όλα αυτά, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ! Η ουσία, λοιπόν, της εμπορευματοποίησης του νερού και άρα των μέτρων για την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία των φορέων διαχείρισης του, όποια μορφή και αν επιλέγεται, αποτυπώνεται στη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα νερά, την οδηγία 60/2000 που έχετε στηρίξει και υλοποιήσει διαδοχικά από κοινού! «Το ύδωρ δεν είναι εμπορικό προϊόν» γράφει η οδηγία, αλλά «η ύδρευση συνιστά υπηρεσία(!) – όπως οι τηλεπικοινωνίες, η ενέργεια, οι μεταφορές», και όλοι έχουμε δει πως πήγε αυτό… Τιμολογεί το νερό, με τους κανόνες που διαμορφώνουν την τιμή σε κάθε εμπόρευμα, Ιεραρχεί τη μείωση της ζήτησης σε αντιπαράθεση με την αύξηση της προσφοράς, αξιοποιώντας τα εργαλεία της αγοράς για αυτό το σκοπό, Τηρεί τη λογική ο ρυπαίνων πληρώνει, δηλαδή το εμπόριο και των ρύπων σε βάρος του περιβάλλοντος, Πρέπει να ανοίγεται σε νέα πεδία δραστηριοτήτων για να αυγαταίνουν τα κέρδη, όπως για παράδειγμα με την πράσινη ανάπτυξη που έχει αποδειχθεί μαύρη και άραχνη για τον λαό και το περιβάλλον. Αυτά κάνετε με τα άρθρα για την ΕΥΑΘ και την ΕΥΔΑΠ στο παρόν νομοσχέδιο. Αυτή η οδηγία μαζί με την Οδηγία 60/2007 για τις πλημμύρες που ρητά αναφέρει πως η όποια προστασία θα πρέπει να περνάει από τους κόφτες του κόστους και μάλιστα διαφοροποιημένα- με προτεραιότητα στις πλούσιες περιοχές – αυτά λέει- αποτελούν και το βασικό κοινό σας πλαίσιο, αυτό που στηρίζετε όλοι σας, για να πληρώνει με τραγικό τρόπο ο λαός τα αποτελέσματά του. Και στη Θεσσαλία το πληρώσαμε ακριβά. Είναι, λοιπόν, τουλάχιστον αστείο, να βγαίνουν στελέχη του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ και να εναντιώνονται στο τωρινό νομοσχέδιο, λέγοντας παράλληλα – δικά τους λόγια: «μόνο σοβαρός και θεσμικά ορθός δρόμος για την κλιματική θωράκιση και βιώσιμη διαχείριση των υδάτινων πόρων της Θεσσαλίας είναι η πιστή εφαρμογή των δύο Οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Οδηγίας Πλαίσιο για τα Νερά και της Οδηγίας για τις Πλημμύρες». Αυτά λένε σε ένα μνημείο ωραιοποίησης και υπεράσπισης της βάρβαρης πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και θεωρούμε, ότι είναι και ζητήματα που πρέπει να τα γνωρίζουν οι κάτοικοι της Θεσσαλίας και να αποτελέσουν και κριτήριο ψήφου στις επερχόμενες Ευρωεκλογές. Στηρίζοντας τη συνεπή στάση του Κ.Κ.Ε., που αποκάλυψε και εναντιώθηκε στην πολιτική αυτή. Και είμαστε απέναντί σας, σταθερά, στη βουλή, την ευρωβουλή, στο δρόμο του αγώνα, όταν από κοινού τόσο η Νέα Δημοκρατία, όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ όλα τα προηγούμενα χρόνια ψηφίζατε στην Ε.Ε. αυτές τις οδηγίες, τις ενσωματώνατε στην Ελληνική Νομοθεσία και τις υλοποιούσατε με διάφορους τρόπους, και μορφές, βάζοντας ο καθένας σας τη δική του πινελιά. Είμαστε απέναντί σας και στο σημερινό, λοιπόν, νομοσχέδιο που αποτελεί κρίκο αυτής της μακράς αλυσίδας, στη λογική ιδιωτικοποίησης των νερών. Που ξεκινά από το μακρινό 1999 με την κυβέρνηση τότε του ΠΑΣΟΚ και τον διαχωρισμό της υποδομής και της διανομής, μέθοδο – καρμπόν που αξιοποιήσατε και στον ΟΣΕ, στη ΔΕΗ, τον ΟΤΕ κτλ.. Με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και τη μεταφορά της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ στο Υπερταμείο και την Κοινή Υπουργική Απόφαση για την τιμολόγηση του νερού ως εμπόρευμα. Και φυσικά με τους νόμους της τωρινής Κυβέρνησης όπως τον περσινό νόμο για την ιδιωτικοποίηση των ΔΕΥΑ, μέσω της συγκρότησης της Ρυθμιστικής Αρχής Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων. Απαιτούμε την απόσυρση του νομοσχεδίου της κυβέρνησης. Το νερό είναι κοινωνικό αγαθό. Η διαχείρισή του προς όφελος του λαού προϋποθέτει έναν ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης με κοινωνικοποιημένα τα μέσα παραγωγής, τον επιστημονικό κεντρικό σχεδιασμό της οικονομίας που θα κατοχυρώνει στην πράξη τον κοινωνικό του χαρακτήρα. Στηρίζουμε τους αγώνες των εργαζομένων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, των ΤΟΕΒ και του ΓΟΕΒ, τις κινητοποιήσεις των βιοπαλαιστών αγροτών της περιοχής μας. Για να γίνουν πράξη: Η κατασκευή υποδομών εμπλουτισμού των επίγειων και υπόγειων υδροφορέων, καθώς και η ενεργοποίηση τεχνικών εξοικονόμησης του διαθέσιμου νερού. Η αύξηση των αρδευόμενων εκτάσεων για τη στήριξη της εγχώριας αγροτικής και βιομηχανικής παραγωγής (στα τρόφιμα, στην κλωστοϋφαντουργία κλπ) και των αναγκαίων αναδιαρθρώσεων (πχ αναβάθμιση της κτηνοτροφίας). Η ύδρευση με ελεγμένο, ποιοτικό, φθηνό νερό. Η προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, η ανάταξη των οικοσυστημάτων των ποταμών και των λιμνών. Η αντιπλημμυρική θωράκιση, η προστασία της ζωής και του περιβάλλοντος. Η εξασφάλιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων των εργαζομένων.

435 – πολλαπλά πρόσωπα – ΚΚΕ

provide an attachment id!

Εκατοντάδες πυρκαγιές ξέσπασαν στην Ελλάδα φέτος κιόλας από τις αρχές Απριλίου, ανάμεσά τους κι η πολυήμερη στην Πιερία που κατέκαψε πάνω από 6.000 στρέμματα. Πέρσι οι συνολικές καμένες εκτάσεις στη χώρα ξεπέρασαν τα 1.740.000 στρέμματα. Φέτος, όπως και κάθε άλλη χρονιά όλα δείχνουν στην πράξη ότι είναι ανέξοδες οι κυβερνητικές δηλώσεις “περί ετοιμότητας του κρατικού μηχανισμού” […] ο προσανατολισμός αυτός χαρακτηρίζει όχι μόνο την Ελλάδα αλλά και συνολικά την ΕΕ. Ενδεικτικά, από το 2021 στο 2022 μειώθηκαν οι επαγγελματίες πυροσβέστες στην ΕΕ κατά 2.800 άτομα, ενώ κατά το ίδιο έτος η Γαλλία μείωσε τους πυροσβέστες της κατά 5.446, η Ρουμανία 4.250 και η Πορτογαλία κατά 2.907, παρότι μάλιστα αντιμετώπισαν πέρσι τεράστιες πυρκαγιές στις χώρες τους. Ακριβώς αυτές οι ελλείψεις είναι ενταγμένες στον συνολικό προσανατολισμό ΕΕ και ελληνικών κυβερνήσεων διαχρονικά και της σημερινής της ΝΔ. Παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες για το πρόγραμμα “ΑΙΓΙΣ” αυτό στην ουσία προσανατολίζεται μόνο στην επιχειρησιακή και ταστολή και δεν λαμβάνει ουσιαστικά μέτ τρα για τη διαχείριση των δασών και την ολοκληρωμένη πρόληψη των πυρκαγιών». «Αποκαλύπτεται ότι η πολιτική προστασία, ως μηχανισμός, είναι ενταγμένη στις συμφωνίες ΝΑΤΟ, ΕΕ, των ιμπεριαλιστικών αυτών ενώσεων και των κατασταλτικών μηχανισμών τους, στις οποίες συμμε τέχει η Ελλάδα» «Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, η κυβέρνηση της ΝΔ, εντάσσει ολοκληρωτικά την πολιτική προστασία με τον παραπλανητικό ότ ρο – κλειδί , “ανθεκτικότητα”. Σε αυτήν την κοινή στρατηγική κατεύθυνση ΕΕ και ΝΑ ΤΟ, και οι υπηρεσίες πολιτικής προστασί ας στρατιωτικοποιούνται , προσανατολίζονται στην αντιμετώπιση του εχθρού – λαού με στόχο την καταστολή». Για τον λεγόμενο «Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Πολιτικής Προστασίας» (RESC-EU), η Ερώτηση σημειώνει ότι « δεν αντιστοί χούν ούτε καν σε ένα αεροπλάνο ανά χώρα της ΕΕ, τα δε 12 νέα αεροπλάνα που απ ναμένεται να προστεθούν στον στόλο της ΕΕ θα ξεκινήσουν να παραδίδονται από το 2027, με άγνωστο ορίζοντα ολοκλήρωσης της παράδοσης, τη στιγμή που κάθε χρόνο οι καταστροφικές πυρκαγιές σε όλη την ΕΕ πολλαπλασιάζονται». Με βάση τα παραπάνω, οι ευρωβου λευτές του Κόμματος θέτουν τα εξής ζητήματα στην Κομισιόν: – Ο RESC-EU νομιμοποιεί και διαιωνί ζειτις ελλείψεις σε προσωπικό και μέσα σε κάθε κράτος – μέλος. Ο δε ανεπαρ κέστατος στόλος του ανακυκλώνεται από χώρα σε χώρα κι ενεργοποιείται τις περισσότερες φορές « κατόπιν εορτής», ή όταν έχει πάρει η πυρκαγιά πλέον μετ γάλες διαστάσεις. – Η πολιτική ΕΕ και ελληνικής κυβέρνησης σημαίνει μετάθεση όλο και περισσότερης ευθύνης στους εθελοντές πυροσβέστες και σε ΜΚΟ, που στην πράξη μεταφράζεται σε «ατομική ευθύνη» αντί της εξασφάλισης μόνιμου προσωπικού με πλήρη δικαιώματα σε κάθε κράτος με πλήρη εργασιακά δικαιώματα και κατοχύρωση αμοιβής για τις ώρες υπερεργασίας τους.-Η ΕΕεπιμένει να μην αποζημιώνει και νέναν πληγέντα από φυσικές καταστροφές, γιατί βάσει των όρων του λεγόμενου «Ταμείου Αλληλεγγύης» δεν θεωρείται επιλέξιμη η ιδιωτική ζημία, όμως οι «πράσινες» επενδύσεις για τους επιχειρηματι κούς ομίλους, μεταξύ άλλων και στα κατ μένα εδάφη ή σε περιοχές NATURA εί ναι απόλυτα «επιλέξιμες», χρηματοδοτούνται αδρά και αδειοδοτούνται με fasttrack διαδικασίες

441 – Σ. Διγενή – ΚΚΕ

provide an attachment id!

*[…] Το νομοσχέδιο αυτό, που ένα μεγάλο τμήμα του αφορά στα δάση, είναι μια αντιδραστική αναδιάρθρωση στο όνομα της πράσινης μετάβασης και της επιδίωξης της ΕΕ για «κλιματική ουδετερότητα» απέναντι στην λεγόμενη κλιματική κρίση. Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση της ΝΔ, συνεχίζει ακάθεκτη το διαχρονικό έγκλημα όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, στην εμπορευματοποίηση των δασών. Το τερατούργημα, προβλέπει την εκχώρηση της διαχείρισης και της εκμετάλλευσης των δασών, της κρατικής δασικής περιουσίας, στους ξυλοβιομήχανους και ξυλέμπορους, ενώ ακόμα εντείνει την εκμετάλλευση των δασών και δεν εξασφαλίζει την προστασία τους από τις πυρκαγιές. Η κυβέρνηση ικανοποιεί απροκάλυπτα την επιδίωξη μεγάλων ξυλοβιομηχανιών και ξυλεμπορικών επιχειρήσεων που πρότειναν να αναλάβουν τη διαχείριση των δασών και την εκμετάλλευση της βιομάζας. Επίσης προβλέπει ότι δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία ανάθεσης, να έχουν τα απαράδεκτα “νεοφανή“ Υβριδικά Συνεργατικά Σχήματα, στα οποία μπορούν να μετέχουν Δασικοί Συνεταιρισμοί Εργασίας, ουσιαστικά «φωτογραφίζοντας» 5-10 εταιρείες σε όλη την Ελλάδα. Είναι προφανές ότι η πρόβλεψη συμμετοχής στις επιχειρήσεις αυτές των ΔΑ.Σ.Ε., είναι μια προσπάθεια ενσωμάτωσης τους στα επιχειρηματικά «κοράκια». Οι ξυλοβιομήχανοι και ξυλέμποροι, μπορούν να δημιουργήσουν ΔΑ.Σ.Ε- «μαϊμού», που θα κατασκευάσουν οι ίδιοι και θα οδηγήσουν στην περαιτέρω υποταγή τους στα κερδοφόρα σχέδια των ομίλων και στη μετατροπή τους σε εμπορικά παραρτήματα τους, που θα τους χρησιμοποιούν για να πάρουν τα κρατικά δάση. Μάλιστα οι ξυλοβιομήχανοι και οι ξυλέμποροι που θα αναλάβουν τη διαχείριση και εκμετάλλευση των δασών, θα επιδοτούνται ετησίως. Ακόμα, σύμφωνα με το νομοσχέδιο τα δάση αντιμετωπίζονται μόνο ως βιομάζα – εμπόρευμα κι όχι ως οικοσυστήματα κι αυτό γιατί η αύξηση της βιομάζας είναι στόχος της ΕΕ ώστε το 2050 να είναι τρίτη στην κατάταξη του ενεργειακού μείγματος στη βιομηχανία. Στο μεταξύ η ήδη απαξιωμένη, χωρίς προσωπικό, μέσα και ελάχιστη χρηματοδότηση, Δασική Υπηρεσία, μετατρέπεται σε υπηρεσία έγκρισης των μελετών, σε παρατηρητή της εκμετάλλευσης της βιομάζας που θα βγάζουν οι όμιλοι από τα Δάση και σε «πρωτοκολλητή» των επιχειρηματικών ομίλων. Η υλοποίηση αυτού το σχεδίου θα οδηγήσει μεσομακροπρόθεσμα σε υποβάθμιση των δασών, με αποτέλεσμα να επηρεαστεί η ποιότητα ζωής, ο υδροφόρος ορίζοντας θα ενταθούν τα πλημμυρικά φαινόμενα, ενώ τα εδάφη θα παρασύρονται εύκολα. Επίσης, θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο η τιμή του ξύλου, άλλα και του πέλετ με επιπτώσεις στην τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας. Για το ΚΚΕ, τα δάση είναι κοινωνική λαϊκή περιουσία και ιδιοκτησία. Η ολοκληρωμένη διαχείριση και προστασία των Δασών προϋποθέτει κεντρικό επιστημονικό σχεδιασμό, απαραίτητο για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών και της προστασίας του περιβάλλοντος, αλλά και μόνιμο προσωπικό, επιστημονικό, τεχνολογικό, δασεργατικό. από τις υπηρεσίες που θα έχουν την ευθύνη για την προστασία και διαχείριση των δασών. […]