Role: υποψήφιος/α ευρωβουλευτής/τρια

571 – Μ. Σ. Οικονόμου – ΠΑΣΟΚ

provide an attachment id!

*[…] Στην Ελασσόνα, με τον Δήμαρχο Νίκο Γάτσα, παραχωρήθηκε γενναιόδωρα η ευκαιρία και η δυνατότητα να μιλήσουμε για τα προβλήματα με τα οποία είναι ακόμη αντιμέτωποι οι συμπολίτες μας (και) από τα πολιτικά απόνερα της περσινή φυσικής καταστροφής “Daniel”, αλλά και για όλα αυτά που απασχολούν όλες και όλους στην καθημερινότητά μας:

-για την ακρίβεια, τους χαμηλούς μισθούς,
-τις αρρυθμίες στα σχολικα συγκροτήματα,
-τις αθλητικές εγκαταστάσεις που τόσο έχει ανάγκη η κατ’ όνομα περιφέρεια, η οποία στην πραγματικότητα συνιστά το κέντρο και το σημείο αναφορας της παραγωγικής δραστηριότητας της χώρας.

Συζητήσαμε ανοιχτά, με ειλικρίνεια, με ευθύτητα και με βασική ατζέντα τις επικείμενες ευρωεκλογές, οι οποιες συνιστουν σημείο αναφοράς για το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής και για τις πολιτικές που πρέπει να κυριαρχήσουν στον δημόσιο διάλογο ήδη από χθες:

-για την κλιματική κρίση,
-για τα εθνικά/δημόσια συστήματα υγείας,
-για την ενίσχυση του θεσμού της δικαιοσύνης·
-για την επιστροφή της πολιτικής στη δημόσια σφαίρα.

Το μόνο σίγουρο είναι, ότι θα ξανανταμωθούμε στην Ελασσόνα, αλλά και ότι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια να πάμε στην Αγιά, στον Πυργετό, σε κάθε γωνιά όχι μόνο της Λάρισας αλλά και ευρύτερα της Θεσσαλίας, αυτού του τόσου γόνιμου και φιλόξενου τόπου που το μόνο που του αξίζει είναι σεβασμός και φροντίδα. […]

632 – Σ. Βακουφτσή – ΠΑΣΟΚ

provide an attachment id!

[…] Εμείς ως ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής και Ευρωπαίοι Σοσιαλιστές Party of European Socialists παλεύουμε για μια άλλη πολιτική θωράκισης απέναντι στη κλιματική κρίση, χωρίς να βάζουμε ως προτεραιότητα τις απαιτήσεις των μεγάλων συμφερόντων, αλλά θέτοντας στο επίκεντρο τις ανάγκες των πολλών, πάντα με ρεαλισμό και σχέδιο, για μια πιο δίκαιη και δημοκρατική κοινωνία., πάντα με ρεαλισμό και σχέδιο, για μια πιο δίκαιη και δημοκρατική κοινωνία. […]

572 – Π. Λυμπεράκης – Νέα Αριστερά

provide an attachment id!

*[…] Οι ανθρώπινες πρακτικές είναι βαθιά επηρεασμένες, καθορισμένες, από πολιτιστικές και θρησκευτικές παραδόσεις αιώνων, οι οποίες τοποθετούν τον άνθρωπο απέναντι στη Φύση.

Από τα παλαιότερα κείμενά μας (π.χ. Γένεση 1:28: «καὶ εὐλόγησεν αὐτοὺς ὁ Θεός, λέγων· αὐξάνεσθε καὶ πληθύνεσθε καὶ πληρώσατε τὴν γῆν καὶ κατακυριεύσατε αὐτῆς καὶ ἄρχετε τῶν ἰχθύων τῆς θαλάσσης καὶ τῶν πετεινῶν τοῦ οὐρανοῦ καὶ πάντων τῶν κτηνῶν καὶ πάσης τῆς γῆς καὶ πάντων τῶν ἑρπετῶν τῶν ἑρπόντων ἐπὶ τῆς γῆς.») διδασκόμαστε ότι είμαστε διακριτοί από τη φύση.

Η ανθρώπινη αλαζονεία (ως του «κορυφαίου» προϊόντος της Δημιουργίας ή της Εξέλιξης αναλόγως με τις προτιμήσεις) όλο και μεγεθυνόταν έκτοτε.

Επιπροσθέτως, τα τεχνολογικά μας επιτεύγματα συνέβαλαν σε μια αδικαιολόγητη αυτοπεποίθηση παντοδυναμίας.

Από την άλλη, πολλοί μελετητές με κορυφαίο το Δαρβίνο και πολλούς μετά από αυτόν, έδειξαν ξεκάθαρα και αδιαμφισβήτητα ότι η ανωτερότητα του ανθρώπου και η διάκρισή του από την υπόλοιπη Φύση, αποτελούν επικίνδυνες ψευδαισθήσεις: Ο Άνθρωπος είναι μέρος της Φύσης.

Παρά τους ακαδημαϊκούς μας όρκους πίστης στο Δαρβίνο, στην καθημερινή μας πρακτική, επιστημονική και οικονομική, εξακολουθούμε τις προσπάθειες για
«εξημέρωση» και «έλεγχο επί» της Φύσης. Στην πραγματικότητα είμαστε σε ένα συνεχή και ανελέητο, καθοδηγούμενο από το κέρδος, (με τα λόγια του ΓΓ ΟΗΕ) πόλεμο με τη Φύση. Συνεχώς αφανίζουμε τη βιοποικιλότητα, αλλοιώνοντας τοπία, συρρικνώνοντας όποια περιοχή άγριας φύσης παραμένει. Όχι απρόσμενα, τα νέα περιβάλλοντα που δημιουργούνται είναι εξίσου εχθρικά στον άνθρωπο, όσο είναι και στη Φύση.

Διαρκώς εφευρίσκουμε νέες, λαμπερές, όσο και στερούμενες νοήματος, λέξεις και όρους, με βαθιές εσωτερικές αντιφάσεις (π.χ. βιώσιμη ανάπτυξη ή υπηρεσίες
οικοσυστημάτων) οι οποίες δεν αμφισβητούν το BaU 1 μοντέλο, και μας αποξενώνουν περαιτέρω από τη Φύση.

Λόγω δίψας για ουσιαστική επαφή με τη Φύση, τέτοιοι όροι γίνονται ενθουσιωδώς και ευρέως αποδεκτοί ως διέξοδοι. Εντούτοις, αποδεικνύονται άχρηστοι για την επούλωση των πληγών από τα δικά μας «εγκλήματα πολέμου» κατά της Φύσης, παρά τις αναρίθμητες πρωτοβουλίες, προγράμματα και πολιτικές. Οι επιπτώσεις τους είναι αξιοθρήνητες, με όποιο μέτρο και να μετρηθούν: οικολογικό αποτύπωμα, ρυθμός απώλειας βιοποικιλότητας κ.λπ.

Η αλαζονεία μας θα έπρεπε να ταπεινωθεί από το γεγονός ότι η Φύση υπήρχε στον πλανήτη ~4 δις έτη πριν εμφανιστεί ο άνθρωπος, έχοντας επιβιώσει 5 μείζονα επεισόδια μαζικών εξαφανίσεων. Ασφαλώς θα επιβιώσει και από τον άνθρωπο. Το πραγματικό ερώτημα είναι: εμείς θα επιβιώσουμε της καταστροφικής BaU συμπεριφοράς μας;

Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι είμαστε μέρος της Φύσης, η οποία μας καλύπτει όλες μας τις ανάγκες: φαΐ, νερό, καθαρό αέρα, φάρμακα, υλικά, υγεία, περιλαμβανομένης της ψυχικής υγείας και αμέτρητα άλλα. Για τις παροχές αυτές ούτε υποκατάστατα έχουμε, ούτε να τις αγοράσουμε μπορούμε εφόσον χαθούν.

Οφείλουμε επιπλέον να εγκαταλείψουμε την αλαζονεία μας και να αναγνωρίσουμε ότι εμείς έχουμε ανάγκη τη Φύση και όχι το αντίστροφο. Να έρθουμε σε

Συμφιλίωση με τη Φύση με πράξεις μονομερούς εκεχειρίας. Αυτές, ως πρώτο βήμα απαιτούν να επαναξιολογήσουμε τις αξίες μας, θεωρητικά και πρακτικά, βάζοντας τα χρήματα σε χαμηλότερη θέση από τη Φύση και τον Άνθρωπο. Το σύνθημα των ανά τη γη κινημάτων «People over profits» τα λέει όλα.

561 – Α. Σπυρόπουλος – ΠΑΣΟΚ

provide an attachment id!

[…] Επιθυμία και αγωνία όλωνκαι ειδικά του ΠΑΣΟΚ, που διαχρονικά στάθηκε στο πλευρό του αγρότη, πέρα από τις αποζημιώσεις και τα έργα υποδομής, είναι να υπάρξει ένα σύγχρονο σύστημα πολιτικής προστασίας έτσι ώστε να αντιμετωπισθούν τέτοια ακραία φαινόμενα και οι εκάστοτε κυβερνήσεις να μην λειτουργούν ως παρακολούθημα της κλιματικής κρίσης.Το ΠΑΣΟΚ και ο Ν.Ανδρουλάκης στην ευρωβουλή, πήραν τέτοιες πρωτοβουλίες και φυσικά η νέα ευρωομάδα του ΠΑΣΟΚ, που θα προκύψει από τις προσεχείς εκλογές, θα συνεχίζει να πιέζει προς την κατεύθυνση αυτή.[..]

565 – Ρ. Καλυβιώτης – ΝΙΚΗ

provide an attachment id!

[…] Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να γίνει προς αυτή την κατεύθυνση είναι το να ξεφύγει η γραφειοκρατία των Βρυξελλών από την παλαβομάρα των «πράσινων πολιτικών». Που έχουν ως αποτέλεσμα την ενεργειακή φτώχεια και τον οικονομικό μαρασμό. Προφανώς και όλοι θέλουμε την προστασία του περιβάλλοντος, κανένας δεν θέλει την καταστροφή του. Αυτό όμως απέχει πολύ από τις αυτοκτονικές πολιτικές που ακραίες δυνάμεις της αριστεράς επιβάλλουν σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Η Ευρώπη αυτή την στιγμή οφείλει να χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα που έχει στην διάθεσή της, προκειμένου να έχει ενεργειακή αυτάρκεια. Όταν όμως χώρες όπως η δική μας, που διαθέτουν φυσικό ενεργειακό πλούτο δεν τον χρησιμοποιούν τι μπορεί να περιμένει κανείς; Τα κοιτάσματα φυσικού αερίου στην Ανατολική Μεσόγειο είναι πάμπολλα. Και αντί εδώ και χρόνια να έχουμε προχωρήσει σε εξορύξεις περιμένουμε σε κάθε προεκλογική περίοδο ανακοινώσεις δίχως αντίκρυσμα από την κυβέρνηση, όπως είχαμε και τώρα. Ο περίφημος Eastmed επίσης έχει παγώσει. Γιατί; Λόγω των αντιρρήσεων της Τουρκίας και της προσπάθειας της Δύσης να την κρατήσει στο … μαντρί. Για ποια «ενιαία» ενεργειακή πολιτική μπορούμε να μιλάμε όταν οι Βρυξέλλες δεν στέκονται δίπλα στην χώρα μας; Εάν υπήρχε ειλικρινής θέληση για ενιαία ενεργειακή πολιτική θα ξεκινούσε με αυτά. Εκτός και εάν η ενεργειακή αυτονομία δεν είναι ζητούμενο τελικά, αλλά μας ενδιαφέρει η προστασία συγκεκριμένων γερμανικών εταιρειών. […]

553 – Κ. Μπασδέκης – ΚΚΕ

provide an attachment id!

*[…] Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής του ΚΚΕ ανέδειξε της πολιτικές κατευθύνσεις και οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αντιμετωπίζουν ως κόστος τις ανάγκες και την προστασία της ζωής του λαού. Προσδιόρισε ότι πάνω σε αυτές τις κατευθύνσεις «πάτησαν» και συνεχίζουν να «πατούν» όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις, ώστε να μην παίρνουν μέτρα προστασίας του λαού και της περιουσίας του από φυσικά φαινόμενα όπως οι πλημμύρες. Τόνισε ότι οι ίδιες πολιτικές ευθύνονται για το γεγονός ότι δεν αποζημιώνονται για το 100% των ζημιών που έχουν πάθει, ότι ακόμα δεν έχουν προχωρήσει έργα αποκατάστασης και προστασίας, που δεν έχουν καμία ουσιαστική στήριξη και ο τόπος τους βρίσκεται αντιμέτωπος με τον μαρασμό.

Επίσης, ο Κώστας Μπασδέκης, έκανε ιδιαίτερες αναφορές στα προβλήματα επιβίωσης που αντιμετωπίζουν οι βιοπαλαιστές αγρότες και κτηνοτρόφοι της περιοχής, χαιρετίζοντας τη μαζική συμμετοχή τους στις αγροτικές κινητοποιήσεις του χειμώνα. Τόνισε το ρόλο της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο ξεκλήρισμα των μικρομεσαίων αγροτών, που έχει οδηγήσει σε ξεσηκωμό των αγροτών σε ολόκληρη την ΕΕ.

Αναφέρθηκε επίσης στη συνολικότερη υποβάθμιση που έχει υποστεί η ζωή του λαού και στην περιοχή του Δομοκού μέσα από τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για εμπορευματοποίηση της υγείας, της πρόνοιας και της παιδείας. Αναφέρθηκε στο «Ταμείο Ανάκαμψης» που δίνει δισεκατομμύρια στους επιχειρηματικούς ομίλους, όπως σ’ αυτούς της «πράσινης» Ενέργειας που γεμίζουν με φωτοβολταϊκά την εύφορη γη και τα χωράφια στο Νέο Μοναστήρι και ολόκληρη την περιοχή του Δομοκού, ενώ στάθηκε και στους κινδύνους για το λαό της χώρας από την όλο και μεγαλύτερη εμπλοκή της χώρας μας τα επικίνδυνα πολεμικά σχέδια των ΗΠΑ, ΕΕ και ΝΑΤΟ.

Συνεχίζοντας τόνισε τη σύμπλευση που εμφανίζουν όλα τα υπόλοιπα κόμματα ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, Ελλ. Λύση, Νέα Αριστερά κλπ στις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τη μεγάλη ταύτιση του στις ψηφοφορίες τόσο στην ελληνική Βουλή όσο και το ευρωκοινοβούλιο. Τόνισε ότι ο λαός θα πρέπει να καταδικάσει πολιτικά και με την ψήφο τους στις ευρωεκλογές της 9ης Ιούνη τις πολιτικές που τον άφησαν απροστάτευτο και χωρίς έργα πρόληψης και προστασίας απέναντι στα πλημμυρικά φαινόμενα, αλλά και γενικότερα όλους όσοι ευθύνονται για τη βάρβαρη καθημερινότητα που βιώνει.

Καταλήγοντας, ο Κώστας Μπασδέκης, επισήμανε ότι το ΚΚΕ είχε από την πρώτη στιγμή είχε προειδοποιήσει ότι η ΕΕ δεν είναι Ένωση των λαών, αλλά Ένωση των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων. Σημείωσε ότι το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα που αποκαλύπτει ρόλο και τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και πρωτοστατεί στους αγώνες των εργαζομένων και του λαού. […]

554 – Π. Δημόπουλος – ΠΑΣΟΚ

provide an attachment id!

*[…] Υπάρχουν περιπτώσεις που μας ποινικοποιούν τις πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης προκειμένου να καλυφθούν αστοχίες και λάθη της κυβέρνησης. H ΕΕ κάνει πολλά βήματα και για την κλιματική κρίση αντιθέτως στην Ελλάδα δεν προσαρμόζουμε αυτές τις πολιτικές στα δικά μας χαρακτηριστικά. Τις φυσικές καταστροφές δεν τις συζητάμε, παρά μόνο αποσπασματικά πχ την φωτιά στην Δαδιά. Οι πολίτες έχουν την δύναμη στα χέρια τους να αποφασίζουν για τους ανθρώπους που ψηφίζουν μέτρα και δεν τα εφαρμόζουν. Αναφορικά με τις μεγα-πυρκαγιές που θα είναι πολλές φέτος, πρέπει να έχουμε προηγμένα μέσα τεχνολογικά αλλά αυτά θα έρθουν αργότερα. [..]

550 – Β. Αρχοντίδου – ΝΔ

provide an attachment id!

[…] Ανεβαίνοντας στα βουνά του κόσμου έβλεπα ότι το ανθρώπινο αποτύπωμα είναι τεράστιο. Ξεκίνησε λοιπόν μια ανησυχία γιατί πραγματικά, όταν ανεβαίνεις στις ψηλότερες κορυφές των ηπείρων και βλέπεις τους παγετώνες να λιώνουν και τους πολιτισμούς, τους ανθρώπους που βρίσκονται κάτω από τις περιοχές αυτές να βιώνουν συνθήκες όπως έλλειψη νερού και να αναγκάζονται να φύγουν, άρχισα να σκέφτομαι ότι εδώ υπάρχουν σοβαρές εξελίξεις, οι οποίες σιγά σιγά θα αρχίσουν να επηρεάζουν τις ζωές μας. Ένας από τους λόγους που με ταρακούνησε ιδιαίτερα ήταν ότι γυρνώντας από την αποστολή στο Έβερεστ στο σπίτι που μεγάλωσα, που πέρασα τα καλοκαίρια μου, μετά από μία mega πυρκαγιά είχαμε ως αποτέλεσμα να καεί το σπίτι, να καούν ουσιαστικά οι παιδικές αναμνήσεις στη γειτονιά μου κι αυτό με ταρακούνησε. Στην αρχή θύμωσα αλλά μετά σκέφτηκα ότι δεν είναι δυνατόν να μην μπορούμε να κάνουμε κάτι γι αυτό. Έτσι λοιπόν, μπορώ να πω ότι και με το συναίσθημα, αλλά και με τη λογική, άρχισα να ψάχνω να βρω με ποιους τρόπους μπορώ και εγώ να συμβάλω. […] Διάβασα τι είναι το Σύμφωνο για το Κλίμα, που διέπει όλες τις πολιτικές που αφορούν τα θέματα της κλιματικής κρίσης και θεώρησα ότι ο τρόπος για να συμβάλω ήταν να κάνω αυτό ακριβώς το κομμάτι της επικοινωνίας, να είμαι δηλαδή πρέσβειρα του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για το κλίμα και να μπορέσω να μεταδώσω αυτή τη γνώση τους ανθρώπους. […] Δεν προχωράμε με βήματα τα οποία είναι σταθερά. Η δική μου εκτίμηση είναι ότι δεν θα καταφέρουμε να πετύχουμε το στόχο αυτόν του 1,5 βαθμού αν δεν συμβαδίσουμε όλοι σε όλη την Ευρώπη αλλά και σε όλο τον κόσμο με τον ίδιο ρυθμό. […]

544 – Φ. Σαχινίδης – ΠΑΣΟΚ

provide an attachment id!

*[…] Είναι σαφές ότι οι πόροι των Ταμείων Συνοχής είναι το μεγαλύτερο χρηματοδοτικό εργαλείο για τις εγχώριες δημόσιες επενδύσεις, αλλά και για ένα σημαντικό κομμάτι των ιδιωτικών. Τα περισσότερα έργα υποδομών έχουν υλοποιηθεί με αυτούς τους πόρους. Οι συγκεκριμένοι πόροι, ωστόσο, δεν κατευθύνονται μόνο σε επενδύσεις σε δημόσιες υποδομές, αλλά στοχεύον και σε δράσεις ενίσχυσης κρίσιμων κλάδων για την ελληνική οικονομία, όπως του αγροτικού τομέα, αλλά και ευρύτερα των ΜμΕ, στην ενίσχυση των δεξιοτήτων των εργαζομένων, κλπ.

Το Πλαίσιο για την επόμενη προγραμματική περίοδο θα πρέπει να εστιάζει στη ενίσχυση της ανθεκτικότητας, καθώς και στη θωράκιση των υποδομών και των επιχειρήσεων απέναντι στις βασικές προκλήσεις της επόμενης δεκαετίας, δηλαδή στην ενεργειακή μετάβαση, στην ενσωμάτωση των τεχνολογικών εξελίξεων και στην απαραίτητη αναβάθμιση των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού, αλλά και στην κλιματική αλλαγή. Ιδίως στο κομμάτι της ενεργειακής μετάβασης, δεδομένων των φιλόδοξων στόχων που έχουν τεθεί, απαιτούνται πολύ μεγάλες επενδύσεις που χωρίς ευρωπαϊκή και κατ’ επέκταση κρατική στήριξη, δεν είναι εφικτό να υλοποιηθούν. Στην κατεύθυνση αυτή, θα μπορούσαμε να επιδιώξουμε την συνεργασία τόσο των νότιων χωρών, που κατά κανόνα μας συνδέουν κοινοί στόχοι, καθώς ως ένα βαθμό αντιμετωπίζουμε παρόμοια προβλήματα, αλλά και με τις ευρωομάδες που θα σχηματιστούν και αντιλαμβάνονται το διακύβευμα για το μέλλον της Ε.Ε.

Στο πλαίσιο αυτό, το ΤΑΑ αφήνει μια σημαντική παρακαταθήκη, καθώς αποτελεί την πρώτη προσπάθεια της ΕΕ για κοινό δανεισμό ώστε να χρηματοδοτήσει ένα ιδιαίτερο μεγάλο πρόγραμμα κρίσιμων επενδύσεων και μεταρρυθμίσεων, αλλά και το γεγονός ότι μέσω αυτού πριμοδοτήθηκαν οι χώρες που είχαν περισσότερο ανάγκη αυτούς τους πόρους, με την Ελλάδα να είναι η μεγαλύτερη δικαιούχος. Μετά και από αυτή την εμπειρία είναι βέβαιο πως ένα εργαλείο όπως το ΤΑΑ θα πρέπει όχι μόνο να διατηρηθεί, αλλά και να ενισχυθεί. Η δημιουργία του ΤΑΑ κινήθηκε στη λογική της βασικής αξίας της Ε.Ε., της αλληλεγγύης μεταξύ των κρατών-μελών. Και θα πρέπει να συνεχίσουμε να κινούμαστε στη βάση προκειμένου να επιτευχθεί η σύγκλιση. […] Ένα ακόμη ζήτημα που η Ελλάδα είναι ευάλωτη – και μάλιστα περισσότερο σε σχέση με τα άλλα κράτη-μέλη – είναι οι επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή. Η χώρα, μέσω των ευρωβουλευτών της, θα πρέπει να εξασφαλίσει , πρόσθετα κονδύλια για την ενίσχυση των υποδομών της, έναντι των φυσικών καταστροφών που εντείνονται πλέον, όπως απέδειξε η καταστροφή που υπέστη ο Θεσσαλικός κάμπος και είχε αρνητική επίδραση στην οικονομική ανάπτυξη κατά το 4ο τρίμηνο του 2023.[…] Η Ελλάδα την επομένη των ευρωεκλογών, καλείται να κάνει δύο άλματα ταυτόχρονα. Ένα προς την Ε.Ε. και ένα ακόμη ως κράτος-μέλος της Ε.Ε. προς τον υπόλοιπο κόσμο που εξελίσσεται συνεχώς. Τα ζητήματα είναι πολλαπλά και αλληλένδετα με σοβαρές προεκτάσεις, όμως οι προτεραιότητες είναι:

1. Η ενίσχυση του κοινωνικού κράτους, που αποτελεί και θεμέλιο λίθο της Ε.Ε., μέσω της αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών και της προάσπισης των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Αυτό σημαίνει μεταξύ άλλων έναρξη συζητήσεων για τη δημιουργία ενός μόνιμου ταμείου για τη στήριξη των χωρών σε συνθήκες κρίσης

2. Η δίκαιη πράσινη μετάβαση με εξασφάλιση της ενεργειακής αυτονομίας με χαμηλό κόστος και η δίκαιη ψηφιακή μετάβαση. Επομένως πρωτοβουλίες για αναθεώρηση της ΚΑΠ και πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και τη δημιουργία καλά αμειβόμενων θέσεων εργασίας.

3. Η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της χώρας μέσα από την ενσωμάτωση των τεχνολογικών εξελίξεων και την χάραξη βιομηχανικής πολιτικής, με στόχο και τη μεγαλύτερη συμμετοχή στις ευρωπαϊκές αλυσίδες αξίας.

546 – Α. Ζαμπούκα – ΝΔ

provide an attachment id!

[…] είναι αναγκαίο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο να ενισχυθεί ο μηχανισμός πολιτικής προστασίας και τα διαθέσιμα για τα κράτη-μέλη μέσα. Είναι όμως σημαντικό να αναπτυχθεί μια πρωτοβουλία για ολοκληρωμένη στήριξη από την Ευρώπη περιφερειών και περιοχών που βρίσκονται σε φάση ανασυγκρότησης ύστερα από εκτεταμένες καταστροφές. […] Προσωπικά, εάν με εμπιστευτούν οι Ελληνίδες και οι Έλληνες να τους εκπροσωπήσω στην Ευρωβουλή, έχω δύο κύριους στόχους. Ο ένας έχει να κάνει με την εικόνα της χώρας μας στην υπόλοιπη Ευρώπη, και τον κόσμο γενικότερα. Στόχος μου οι ευρωβουλευτές από τα άλλα κράτη-μέλη να γνωρίσουν καλύτερα και να αγαπήσουν την Ελλάδα και τους Έλληνες. Ύστερα από μια δεκαετή και πλέον περίοδο όπου η Ελλάδα δεν είχε την καλύτερη αντιμετώπιση στα ευρωπαϊκά όργανα –χωρίς να ισχυρίζομαι πως αυτό συνέβαινε αναίτια- με τους αρνητικούς χαρακτηρισμούς να κυριαρχούν, ήρθε πλέον η ώρα να δείξουμε τη σημασία της χώρας μας, την ιστορία και τις αμέτρητες δυνατότητες, και να αναζητήσουμε τρόπους να αναβαθμιστεί η ήδη σημαντική στήριξη που παρέχει η Ευρώπη στην Ελλάδα. Και αυτό κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να αποτελεί στόχο όλων των ευρωβουλευτών της χώρας μας, ανεξαρτήτως πολιτικής παράταξης.

Ο δεύτερος στόχος αφορά τον τόπο από τον οποίο κατάγομαι, τη Θεσσαλία. Μια περιοχή με πολλές δυνατότητες, που δοκιμάστηκε ασύμμετρα τα τελευταία χρόνια από ακραία φυσικά φαινόμενα. Η Ευρώπη στάθηκε δίπλα στη Θεσσαλία από την πρώτη στιγμή. Καθώς όμως η Θεσσαλία προσπαθεί να σταθεί ξανά όρθια, είναι ανάγκη να βρούμε νέους τρόπους στήριξής της από την Ευρώπη, τόσο για την αποκατάσταση, όσο και κυρίως για την ανασυγκρότησή της. Να φέρουμε τη Θεσσαλία στο προσκήνιο των ευρωπαϊκών συζητήσεων, να αποτελέσει παράδειγμα συμβολής της Ε.Ε. στην αναγέννηση περιφερειών. […] Η ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας προχωρά, με αργούς συχνά, αλλά σταθερούς ρυθμούς. Λίγες μέρες νωρίτερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε το σχέδιο για την αποκατάσταση της Θεσσαλίας από τις καταστροφικές πλημμύρες του Σεπτεμβρίου του 2023, συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δις ευρώ, από τα οποία 1,4 δις. αφορούν στις υποδομές και τα οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα. Σημαντικό μέρος αυτών των πόρων προέρχεται από την Ευρώπη, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ. Χρειάζεται να γίνουν πολλά πράγματα πολύ πιο γρήγορα ώστε να κλείσουμε τον κύκλο της αποκατάστασης, και να περάσουμε στον επόμενο, και ίσως κρισιμότερο, κύκλο της ανασυγκρότησης της Θεσσαλίας.

Επειδή οι συνέπειες της κλιματικής αλλαγής δεν πρόκειται να υποχωρήσουν, και επειδή όπως φαίνεται θα ζούμε ακραία φαινόμενα με μεγαλύτερη συχνότητα και ένταση από ποτέ, είναι αναγκαίο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο να ενισχυθεί ο μηχανισμός πολιτικής προστασίας και τα διαθέσιμα για τα κράτη-μέλη μέσα. Είναι όμως σημαντικό να αναπτυχθεί μια πρωτοβουλία για ολοκληρωμένη στήριξη από την Ευρώπη περιφερειών και περιοχών που βρίσκονται σε φάση ανασυγκρότησης ύστερα από εκτεταμένες καταστροφές. Με επιπλέον πόρους, αλλά και άλλα αναπτυξιακά εργαλεία προκειμένου οι διαδικασίες να επιταχύνονται και τα τραύματα να επουλώνονται το συντομότερο δυνατό.[…]